Autorenbeschreibung:
[Fabrikverkauf] ist ein Kunst-Experiment, eine Laborsituation und [Fabrikverkauf] ist eine Web-Community. Im Real-Experiment wird die Frage geklärt, was e-commerce für die Kunst zu leisten vermag und was für Strukturen sich bilden. Dazu wird der Kunst-Käufer in ein Ausstellungsprojekt [walking exhibition] eingebunden und Teil der Web-Community [Fabrikverkauf].
Author's description:
Fabrikverkauf [www.fabrik-ver-kauf.de] takes the affirmation of community and e-commerce as an opportunity for the user to create the art-performance of the [walking exhibition]. To do this the customer has to order a t-shirt (on which I printed self-designed artmotives) via www in the e-shop of "Fabrikverkauf". On delivery the customer at the same time gets a password that takes they on the site of "Fabrikverkauf" and there he/she can publish when and where he/she will wear this specific t-shirt, i.e. where the body-worn art, the exhibition he/she gives , the date of the walking exhibition can be looked at. So far the walking exhibition has 120 exhibition dates worldwide.