Die Search Trilogy (search lutz!, 2006; searchSongs, 2008; searchSonata 181, 2011) führt algorithmisch generierte Texte auf.
Konstante dieser Trilogie ist die Verwendung von Worten, die gerade in Suchmaschinen wie Google & Co. eingegeben werden. Diese Suchworte werden algorithmisch verarbeitet.
Im ersten Teil, bei searchLutz!, zu Texten, im zweiten, bei searchSongs, zu Tönen und im letzten, der searchSonata 181, zu Lauten, die ja die akustische Brücke bilden zwischen Text und Ton. Das Webinterface von search lutz!, searchSongs und der searchSonata 181 ist nur Mittel zum Zweck. Das Eigentliche entsteht, wenn die algorithmisch generierten Texte live performt werden.
Die Botschaft muss durch den Algorithmus hindurch, ohne dort hängen zu bleiben.
The Search Trilogy (search lutz!, 2006; searchSongs, 2008; searchSonata 181, 2011) performs algorithmically generated texts.
The consistency of this trilogy is the usage of words that are typed in real time into searchengines like Google & Co. These search terms are processed by algorithm for further use. In the first piece of work, searchLutz (2006), the search terms are processed into texts, in the second piece, searchSongs (2008), into sounds and melody, and in the latest piece, searchSonata 181, into phonetics as an acoustic bridge between text and sound. The web interfaces of search Lutz!, searchSongs and searchSonata 181 are a means to an end. The essence emerges with a live performance of the algorithmically generated texts. The texts are played back into real space: the message has to pass through the algorithm without getting caught there.